.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکورد شکنی نمایندگان مجلس هشتم در سفرهای خارجی

نمایندگان مجلس هشتم رکورد سفرهای خارجی را شکستند تا عنوان پرسفرترین نمایندگان ادوار هشتگانه را به خود اختصاص دهند.

رقابت نمایندگان برای حضور در سفرهای خارجی تاکنون تنش هایی را به ویژه در کمیسیون امنیت ملی به وجود آورده است.
بخش مهم تنش ها که در آغاز به کار هر دوره مجلس و تعیین ترکیب اعضای کمیسیون ها ایجاد می شود ناشی از آمار بالای سفرهای خارجی ای است که نصیب آن کمیسیون ها می شود.
تاکنون چند کمیته برای نظارت و نظم بخشیدن به این سفرها در مجلس تشکیل شده که نتوانسته تاثیر مطلوبی به همراه داشته باشد.
در حال حاضر محمد کوثری نماینده تهران مسوولیت نظارت بر سفرهای خارجی نمایندگان را برعهده دارد. همچنین جواد کریمی قدوسی مسوول نظارت و ساماندهی سفرهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.
قدوسی پس از آن که رئیس مجلس عازم سفر به ترکیه بود و در کمیسیون امنیت ملی در خصوص اینکه کدامیک از نمایندگان باید همراه رئیس مجلس عازم ترکیه شوند بحث هایی همراه با مشاجره صورت گرفت، مسوولیت مذکور را برعهده گرفت.
در این جلسه برخی نمایندگان که کمتر به سفر خارجی رفته بودند به نمایندگانی که پای ثابت سفرهای خارجی رئیس مجلس و گروه های دوستی پارلمانی تبدیل شده اند اعتراض کرده بودند.
پیش از این نیز یک عضو کمیسیون قضایی مجلس از سفر "اعضای کمیسیون متبوعش با همسرانشان " به حج عمره و "با هزینه مجلس " خبر داده بود.
نیره اخوان نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌نظمی‌های برخی نمایندگان در رفت‌ و آمد و عدد نداشتن مکرر صحن علنی مجلس، گفته بود: این مشکل واقعا به معضلی جدی تبدیل شده به نحوی که گاها ۱۹۳ نماینده باید منتظر حضور تنها یک نماینده باشند، تا صحن رسمیت داشته و بتوان در مورد یک طرح یا لایحه رأی‌گیری کرد.
وی با اشاره به موضوع سفرهای خارجی نمایندگان تاکید کرده بود: سفرهای خارجی باید ساماندهی شوند چرا که این موضوع در حضور حداقلی نمایندگان در صحن علنی و جلسات کمیسیون بی‌تأثیر نیست.
از سوی دیگر برخی وزرای دولت که نظارت نمایندگان را بر نمی تابند با همراه کردن نمایندگان در سفرهای خارجی شان، تیغ نظارتی مجلس را بیش از پیش کند کرده اند.
همچنین گزارش های متعددی نیز از نفوذ شرکت های اقتصادی در میان برخی نمایندگان و اعزام آنها به سفرهای خارجی به گوش می رسد که امیدواریم این سفرهای تامل برانگیز که می تواند رنگ تهدید به خود بگیرد هرچه سریعتر ساماندهی شود/مشرق


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 مهر 1389
ریشه دعواها در رفتن به سفرهای خارجی در این است که خود این اقایان میدانند عمر انها در مجلس یک بار مصرف هستند ولذا امدند که بروند نه اینکه ....بنابراین بگذارید این بندگان ...... حالش را از بیت المال مسلمین مظلوم فقیر یارانه بگیر و کمیته امدادی که 75در صد جمعیت ثبت نام کردند تا ماهی ... قدر از دولت بگیرند اینها یکجا از ملت میگرند بنظر شما این کار غلط است نه بابا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.801 seconds.